a-snakke-med-gullfisker.jpg

Å snakke til gullfisker

Dagens forbrukere har dårligere korttidshukommelse enn en gullfisk. Det er ikke en metafor, men et vitenskapelig faktum.

Les mer

det-enkle-er-ofte-det-vanskeligste.jpg

Det enkle er ofte det vanskeligste

Mange av kundene våre kommer til oss med det de kaller kommunikasjonsutfordringer. Spesielt har de kommunikasjonsutfordringer når det kommer til nettsidetekster. De vil fortelle verden hvem de er og hva de gjør, men får det ikke helt til. Hvordan skal man oppsummere en kompleks virksomhet på en måte som er enkel å forstå for alle?

Les mer

content-er-fortsatt-king.jpg

Content er fortsatt king

Når det gjelder innholdsmarkedsføring, er innhold mer verdt enn markedsføring. Her er våre fem tips til godt innhold.

Les mer

spynorsk-mordliste.jpg

Spynorsk mordliste

Lenge har jeg levd med en mørk hemmelighet, en hemmelighet som ikke tåler dagens lys i vår bransje. Den har gnaget meg i en årrekke, men nå er det på tide at jeg bekjenner mine synder.

Les mer

livsfarlige-oversettelser.jpg

Livsfarlige oversettelser

Vet du hva Rindfleischetikettierungs-überwachungsaufgabenübertragungsgesetz er? Det gjør ikke Google translate heller.

Les mer

om-a-snakke-med-en-stemme.jpg

Om å snakke med én stemme

La oss si at du har en kompis. Han heter … ja, han kan hete hva som helst. Gunnar. Vi kaller ham Gunnar. Han blir 53 til høsten. Du har kjent Gunnar i 12–15 år nå, og dere er på quizlag sammen hver tirsdag. Han er en reser på musikk fra 70-tallet og europeiske hovedsteder. Og hver tirsdag bruker Gunnar de samme ordene og de samme setningene.

Les mer

den-gode-teksten.jpg

Den gode teksten

Jeg har skrevet tekst så lenge jeg kan huske. Jeg har lest tekst enda lenger. I løpet av denne tiden har jeg gjort meg noen tanker om hva en god tekst er. Om jeg er kommet noe nærmere, får være opp til andre å bedømme, men her er i alle fall litt av det jeg har funnet ut så langt.

Les mer

fem-tips-til-fremtidens-tekstforfattere.jpg

Fem tips til fremtidens tekstforfattere

Tekstforfattere har skrevet engasjerende tekster på vegne av kunder siden 1800-tallet, da de første reklamebyråene så dagens lys. Med nye plattformer og ny teknologi, utvides stillingsbeskrivelsen til tekstforfatterne.

Les mer

overskrifter-og-uteliggere.jpg

Overskrifter og uteliggere

For å fange oppmerksomheten må du lage en overskrift som vekker interesse. Det er tekstforfatterens første bud, enten du jobber for et reklamebyrå eller overfor folk på gaten.

Les mer

et-ord-kan-si-mer-enn-1000-bilder.jpg

Et ord kan si mer enn 1000 bilder

Du kjenner kanskje igjen uttrykket om at et bilde kan si mer enn 1000 ord, eller at bilder aldri lyver. I våre dager er det faktisk omvendt.

Les mer

er-innholdet-ditt-nyttig.jpg

Er innholdet ditt nyttig?

Nå er content marketing det alle skal ha. Norsk tradisjon tro overtar vi et amerikansk uttrykk og lar det stoppe med det. De mest fremoverlente omtaler det som innholdsmarkedsføring og avslører dermed hvor hult uttrykket egentlig er.

Les mer

  • 1
  • 2